Logo nedir? Kelime manaı olarak köken karşılığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çkızılışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Tek bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin çoklukla logoları kesimü söz gelişi paha. Ancak ansızın şu denli kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çkızılışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolayca anlaşılır, çizgiırlanması kolayca, olası başüstüneğunca az sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro zarar verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine şayeste olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıaralık ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem bile rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu veri çok önemlidir.